Șoferul care așteaptă din decembrie piese de schimb pentru Dacia Spring: "Am luat mașina să mă uit la ea!"

Postat la: 10.03.2023 16:17 | Scris de: ZIUA NEWS

Șoferul care așteaptă din decembrie piese de schimb pentru Dacia Spring:

Mulți dintre cei care au cumpărat o Dacia Spring, primul model electric românesc, se declară mulțumiți de mașină și de economiile pe care le fac, în timp ce unii se plâng de diferite probleme pe care le descoperă.

O situație comună care îi nemulțumește pe cei care ajung cu mașina la service este legată de timpul foarte lung în care sunt livrate piesele de schimb necesare reparațiilor. Este cazul relatat de un șofer care le așteaptă din luna decembrie a anului trecut, după cum a relatat pe Facebook.

"În urma unui eveniment rutier în decembrie anului trecut, sunt blocat cu mașina în stadiul de a aștepta după piesele din China. Suntem deja în martie și cei de la Serus Chiajna mi-au spus că nici măcar nu au o dată de transport, deci probabil nu au încă un furnizor de piese.

Contează service-ul la care este mașina? Pot face vreo plângere, ceva, să se accelereze livrarea? Am luat mașina să mă uit la ea, jur.

Înțeleg că a fost vina mea că am provocat accidentul, se mai întâmplă oricui, dar totuși aștept până iese din garanție mașina pentru un prag și o ușă?", a scris șoferul pe grupul Dacia Spring România.

În comentarii, și alți șoferi relatează situații asemănătoare, în timp ce unii îi recomandă soluții.

"Caută la dezmembrări."

"Ar fi ușor, dar este contra garanției. Și dacă se strică ceva electric major, care nu se repara atât de ușor, nu aș vrea să fiu prins în situația în care garanția nu mai este valabilă. În special că probleme de genul s-au tot întâlnit.

Dar fiind deschis dosar de dauna cum justific reparația fără service și contract? Ăștia o anulează și dacă o duci la un service neautorizat pentru mașini electrice din câte am înțeles. Complicat", a răspuns autorul postării.

"Unei colege de pe grup i-au reparat mașina în circa 1 luna în urmă plângerii ANPC. Același service, alt coleg încă așteaptă de anul trecut, îndată face anul, să i se repare mașina. Fără plângere ANPC, a rămas să aștepte."

"Și noi avem mașina defectă din 07.01, după 528km și 3 săptămâni de utilizare. De vină este o siguranță de la bateria de tracțiune. Astăzi s-au făcut fix 2 luni de când a fost înregistrată defecțiunea în sistem, însă fără dată de remediere din lipsa de piesă. Am făcut reclamație la ANPC luna trecută pe 20.02. Așteptăm să vedem ce să întâmplă, teoretic pe 20.03 au termen de soluționare ANPC-ul."

"ANPC. Cu cât mai multe reclamații pe această temă, cu atât mai mult cresc șansele că ANPC să someze fabrică să asigure un stoc suficient intern. Așa că însoțiți orice reparație întârziată cu o reclamație la ANPC."

"Termenul de "chinezărie" nu ar mai trebui utilizat ca să mascheze frustrări și defecțiuni. China produce mult și produce de calitate. Problema este de logistică, au pus în vânzare un produs pentru care primează producția în masă, nu și stocul de piese de schimb.

Când vinzi atât de mult și cererea este în continuare incredibil de mare (dovadă și termenele de livrare foarte mari), ar trebui să asiguri în depozitele din Europa și un minim de piese de schimb sau să cedezi către terți licențe de producție de componente (dacă tu ca și producător nu faci față), astfel să existe un termen rezonabil de până la 15 zile lucrătoare pentru remedierea unor defecțiuni pe garanție.

Când vii și spui senin, tu reprezentanță, că nu ai termen de soluționare, asta este măgărie crasă și trebuie sancționată! Nu ne interesează unde produci, atâta timp cât produsul final este de calitate sau, în cazul meu, poți remedia un defect de fabricație într-un termen rezonabil. Nu poți asigura asta, ar trebui ca organele abilitate să îți suspende dreptul de comercializare până la rezolvarea logisticii. Punct!"

"Eu 3 luni am așteptat pentru două uși."

"Mie mi-au venit piese cam în 3 luni."

"Cca 5 luni, dar acum e în service și aștept finalizarea. Norocul meu a fost, dacă se poate spune așa, că era utilizabilă! Dar, da, e problematică aprovizionarea! Și dacă ai nevoie de 10 piese, dar numai una nu e venită, pe care trebuie s-o "construiască" tot degeaba! Dar și la alte mărci e problema!"