Incepe nebunia OZN: Oficialii de la Pentagon vorbesc despre existența unei nave-mamă extraterestră

Postat la: 26.03.2023 12:15 | Scris de: ZIUA NEWS

Conform unor cercetători de la Harvard și oficiali de la Pentagon, există posibilitatea ca o navă-mamă extraterestră să se plimbe prin sistemul nostru solar și să trimită sonde minuscule pentru a explora planetele.

Această idee a fost sugerată de observarea unor obiecte neobișnuite în spațiu, care par a fi de origine extraterestră. Potrivit cercetătorilor, aceste obiecte ar putea fi nave-mamă care ar putea fi utilizate pentru a trimite sonde pentru a explora diferite planete din sistemul nostru solar.

În schița unui studiu, cei doi au spus că este posibil ca o navă spațială extraterestră să se afle în cartierul nostru galactic, explorând regiunea prin intermediul „semințelor de păpădie" ("dandelion seeds"), nave spațiale mai mici care pot aduna și trimite înapoi informații, similar modului în care oamenii trimit nave spațiale pentru a explora alte planete.

Avi Loeb, astronom la Universitatea Harvard (SUA), și Sean M. Kirkpatrick, directorul Biroului de Rezolvare a Anomaliilor din Toate Domeniile (AARO) al Pentagonului (înființat în iulie 2022 de către Departamentul Apărării, DoD, pentru a detecta și studia „obiecte de interes") au publicat schița pe 7 martie.

Această lucrare nu este un document oficial al Pentagonului, dar a fost realizat în parteneriat cu DoD. Lucrarea nu a fost evaluată inter pares.

Loeb este cunoscut pentru cercetările sale despre Oumuamua, un vizitator interstelar de dincolo de Sistemul Solar. Astronomii au detectat pentru prima dată obiectul în formă de trabuc în 2017 și inițial au crezut că este o cometă. Cu toate acestea, forma sa alungită, lipsa de coamă (norul de gaze care învăluie o cometă) și faptul că accelera îndepărtându-se de soare au ridicat semne de întrebare cu privire la teoria cometei.

Loeb a sugerat în schimb că Oumuamua era o navă spațială extraterestră.

Cu șase luni înainte de apropierea lui Oumuamua de Pământ, un mic meteor interstelar de aproximativ 1 metru lățime s-a izbit de Pământ. Acest meteor, IM2, nu avea legătură cu Oumuamua, dar l-a pus pe Loeb pe gânduri, scrie Live Science.

Această coincidență l-a inspirat pe astronom „să ia în considerare posibilitatea ca un obiect interstelar artificial să fie potențial o navă-mamă extraterestră care eliberează multe sonde mici în timpul trecerii sale prin apropierea Pământului, o tactică nu foarte diferită de misiunile NASA", a spus Loeb pentru Live Science.

„Aceste ‘semințe de păpădie'... ar putea fi separate de nava părinte prin forța gravitațională mareică a Soarelui sau printr-o capacitate de manevră", a spus Loeb.

În schița lucrării, Loeb și Kirkpatrick au analizat fenomenele anormale neidentificate (UAP, termenul preferat de guvernul american în loc de „OZN") limitate de fizica cunoscută. Autorii sugerează că sondele ‘semințe de păpădie' ar putea ajunge pe Pământ pentru explorare fără a fi detectate de astronomi, deoarece ar fi probabil prea mici pentru a reflecta suficientă lumină solară pentru ca telescoapele să le poată detecta.

„Echipate cu o parașută cu un raport mare suprafață/masă, ‘semințele de păpădie' tehnologice ar putea încetini în atmosfera Pământului pentru a evita arderea și apoi și-ar putea urma obiectivele acolo unde aterizează", au scris autorii lucrării.

Extratereștrii și-ar dori probabil să exploreze planetele stâncoase cu atmosferă din Sistemul Solar, propun autorii. De la distanță, Venus, Pământul și Marte ar arăta toate atrăgătoare, Pământul fiind de cel mai mare interesant odată ce extratereștrii găsesc semnele de apă lichidă. Civilizația care a creat sondele nu ar avea nevoie să fie pe această navă-mamă extraterestră. Ar fi puțin probabil chiar și să poată comunica cu sondele.

Este posibil ca o astfel de civilizație extraterestră să nici nu mai existe. Majoritatea stelelor din Sistemul Solar s-au format cu miliarde de ani înaintea Soarelui. O planetă locuibilă cu viață inteligentă ar fi putut trimite sonde cu mult înainte ca Pământul să se formeze. Căutarea „seamănă cu verificarea căsuței poștale pentru orice pachet care ar fi putut apărea de-a lungul timpului în ea, chiar dacă expeditorii nu mai sunt în viață", a spus Loeb.

De când a sugerat prima dată că Oumuamua este o navă extraterestră, Loeb s-a confruntat cu critici din partea comunității științifice. Un articol de perspectivă publicat în Nature Astronomy în 2019 spunea că ideea ‘Oumuamua a fost trimis pe Pământ intenționat a fost „provocatoare" și „fără temei".

În 2021, o scrisoare publicată în jurnalul Astronomy & Astrophysics a respins ideea pe baza imposibilităților logistice ale călătoriilor interstelare: „Având în vedere intervalele de timp probabil cosmologice necesare pentru a călători între stele, ajungem la concluzia că este puțin probabil ca ‘Oumuamua să fi fost trimis de o civilizație extraterestră și mai probabil că este doar o rocă de formă neobișnuită, care s-a întâmplat să se rătăcească în sistemul nostru solar".

Un alt studiu, publicat pe 22 martie 2023, explică mișcările ciudate ale lui Oumuamua ca fiind rezultatul probabil al degajării de hidrogen, respingând din nou teoria navelor spațiale extraterestre.

Cu toate acestea, și-a reînnoit interesul în studierea obiectelor neidentificate din spațiul aerian al SUA în anul precedent. De la înființarea AARO în vara trecută, biroul a deschis peste 360 de noi investigații asupra presupuselor întâlniri cu UAP raportate de personalul militar american.

Aproximativ jumătate dintre acestea au fost explicate ca „baloane sau entități asemănătoare baloanelor", în timp ce pentru cealaltă jumătate nu există date suficiente pentru a le rezolva în mod concludent.